Dag 22 – Det här upprör mig

Tappade bort en dag tyvärr så minns inte vad det stod där.

Jag blir upprörd när man hör hur många djur som har det dåligt, skaffar man ett djur så ska man ta hand om det annars ska du inte ha ett djur.
Jag blir upprörd över otrohet.. Är du otrogen så älskar du ju inte personen du är tillsammans med, varför är du då med den personen från början? Varför såra en människa så mycket?

Jag blir upprörd när folk vill förbjuda vissa hundraser och detta har jag skrivit om tidigare och som jag skrev då, allt hänger på ägaren till hunden. Man ska skaffa en hund som ligger på samma nivå som dig själv, vill du inte träna så mycket och ut och gå flera timmar varje dag, välj då inte en ras som behöver mycket träning och har väldigt mycket energi..
En pitbull kan vara lika trevlig som en golden, likaväl som en golden kan bli aggresiv, skyll inte på någon ras utan på ägaren.

Jag blir upprörd när så många människor sätter skarpare och skarpare bett i munnen på deras häst. Jag har köpt en del hästar som ägaren sa att just den hästen behövde ett skarpt bett för hästen var "svår", jag väljer ALLTID att använda snälla bett och rida den till vad jag vill ha den till, därför satte jag in ett tredelat bett i munnen på dom hästarna och dom gjorde som jag vile och drog inte iväg och var inte "svår".
Så, kanske behöver du byta häst om du inte klarar av den på ett snällare bett, visst finns det verkligen svåra hästar men välj då noga bland bett. Jag hade ALDRIG satt ett pessoabett i munnen på någon häst hur svår den än skulle vara..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0