Något som stör mig

Jag umgås väldigt mycket med hästmänniskor och något som verkligen stör mig är när ponnyryttare är jätte ledsna över att behöva sälja sin ponny, men när dom ska iväg och slutmäta den (om den är yngre) så hoppas dom alltid att den fortfarnade är ponny.
Jag har sätt många små hästar som klarar sig väldigt bra med dom större.
Så om dom nu inte vill sälja så varför vilja att den ska vara ponny?
Blir den liten häst så kan dom ju fortsätta tävla den så länge dom vill..

Missuppfatta nu inte, din ponny kanske inte har kapacitet för att tävlas med dom stora hästarna om dom nu går över ponnymåttet. Men några i min närhet har en yngre ponny som har kapacitet.



Något annat som stör mig väldigt mycket är när folk tycker att deras häst är "tjock" så drar dom ner på höet?!
Hmm, visste ni inte att en häst ska ha MINST 1,2 kg hö per 100kg häst gärna 1,5 kg. Dra ner på allt annat som hästen inte behöver, för tyvärr är det ju så att många ger hästarna för mycket av allt annat.
Jag kommer skriva mer om foder och så senare när jag kommit i gång lite :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0